Jedną z częściej wybieranych przez właścicieli samochodów modyfikacji jest wymiana tłumika seryjnego na jeden ze sportowych modeli. Tłumiki fabryczne tak się projektuje, żeby znaleźć kompromis między efektywnością a emitowanym hałasem, i to przede wszystkim komfort pasażerów jest najważniejszy. Ale to wiąże się też z pewnym ograniczeniem mocy jednostki napędowej, którą można podnieść wymieniając właśnie tłumik.
Jeżeli ktoś jednak będzie planował to zrobić, to powinien na parę istotnych kwestii zwrócić uwagę. Po pierwsze zakup tłumika sportowego zrobić najlepiej w jakiejś firmie specjalizującej się w produkowaniu tego typu elementów, takiej jak na przykład RM motors. Wtedy po pierwsze będzie miał pewność do do odpowiedniego wykonania, a po drugie tego, że sprzedawane tłumiki spełniały będą wymagania związane z obowiązującymi przepisami.
Przede wszystkim chodzić tu będzie o intensywność hałasu, jaki przekraczać nie może pewnych norm. Jeśli pojazd po zamontowaniu nowego tłumika będzie za bardzo głośny, to może nie przejść okresowych badań, albo podczas kontroli policja zatrzyma kierowcy dowód rejestracyjny. Ważna będzie także jakość wykonania i użyte do tego materiały, tak aby za parę miesięcy nie trzeba było wymieniać tego elementu na nowy. Jeśli ktoś będzie miał ochotę, to pomyśleć może o kolejnym elemencie poprawiającym osiągi auta. Dość chętnie w ostatnich czasach jest także wybierany downpipe, który również zwiększa o parę koni moc jednostki napędowej.
+Tekst Sponsorowany+
Każda usterka w maszynach rolniczych może wpłynąć na wydajność gospodarstwa. Dlatego oferujemy części zamienne do kombajnów, obsypników i innych urządzeń, które są wysokiej jakości i w przystępnych cenach. Sprawdź naszą ofertę na części do kombajnu Grimme.
+Reklama+